I am a certified teacher and instructor. I graduated with a Master’s Degree from the Pedagogy Department of the University of Warsaw, majoring in Elementary education and re-education. I also completed a course in Management in Education. I am presently writing a PHD thesis on supporting the preschool teacher self-reflection.
I have many years of experience in working as a preschool-level teacher. I headed Poland-wide and international projects and programs. I find the experience I acquired as a scouting instructor helpful in all the above-mentioned field.
I was able to see preschool education in Finland, Estonia, Iceland, Italy, Span, Belgium, France, Turkey and Latvia.
I also co-developed the concept of the “Folwark Brodno” (“Brodno City Farm”) Warsaw Center for Nature Education and Recreation, that the Green Kindergarten is part of.
I wrote many articles on preschool and early elementary education. I instruct teachers and pedagogy students, especially in mathematics’ education, activation methods, including the research-project method. I received an award from the Mayor of the Targowek district in Warsaw for outstanding achievements in the field of education in Warsaw.
Privately, I am a mother of two girls: Julia and Hania.
Jestem absolwentką magisterskich studiów na Akademii Pedagogiki Specjalnej na kierunku Terapia Pedagogiczna. Ukończyłam również studia podyplomowe na dwóch kierunkach: Elementarnej pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej z terapią pedagogiczną oraz Organizacja i zarządzanie placówkami oświatowymi. Wzbogacałam również swoją wiedzę i umiejętności biorąc aktywny udział w wielu kursach, warsztatach, szkoleniach czy konferencjach. Zdarzyło mi się również uczyć przyszłych nauczycieli prowadząc przedmiot na wyższej uczelni im. Bogdana Jańskiego w Warszawie. Prywatnie jestem bardzo szczęśliwą osobą, która uwielbia podróże, realizuje swoje pasje i delektuje się czasem spędzanym z rodziną i przyjaciółmi. Interesuję się zdrowym odżywianiem-kuchnią wolną od cukru, dziecięcym designem oraz wszelkimi plastycznymi działaniami. Najbardziej lubię tworzyć coś nowego z zapomnianych i pozornie niepotrzebnych rzeczy i oglądać seriale na które warto zmarnować czas. Ostatnio odkrywam na nowo “Małego Księcia”. Jestem nauczycielką z wyboru i powołania. Nawet urodziny obchodzę 1 września.
Ukończyłam studia pedagogiczne na Uniwersytecie Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie. Specjalizuję się w pedagogice przedszkolnej i rewalidacyjnej. Dotychczas pracowałam z grupą mieszaną wiekowo. Obserwacja dzieci w tak zróżnicowanym wieku, zachęciała mnie do zagłębiania się w pedagogikę Marii Montessori. Działania usprawniające wzbogacałam asystując w zajęciach indywidualnych z dziećmi z zaburzeniami w rozwoju. Ukończyłam liczne kursy pomagające wspierać rozwój małego dziecka m.in. kurs języka migowego, metodę W. Sherborne, sensoplastykę, terapię ręki, techniki dramowe i inne.
Pracując z dziećmi staram się stworzyć im przestrzeń do działania, aby same mogły odkrywać otaczający je świat. Praca w Zielonym Przedszkolu stanowi dla mnie wyzwanie, jednocześnie otwiera mi nowy obszar do realizacji swoich niezliczonych pasji i pomysłów, które bywają czasem szalone.
Prywatnie jestem mamą Igi, która jest dla mnie inspiracją w życiu osobistym, jak również w pracy zawodowej. Moją pasją jest samodzielne tworzenie pomocy dydaktycznych dla dzieci, a moja córka zawsze jest pierwszym testerem.
I have an MA degree in social-educational work with the child and family, as well as a BA degree in early elementary and preschool pedagogy. I graduated from the Pedagogy Department of the University of Warsaw. For the past two years I was working as a teacher of a group of three and four-year-olds. I work with the project-based method first and foremost. Last year, I coordinated activities in an international readership-promotion program. I also headed self-designed art workshops for children of various ages. I enjoy being active in my free time, my biggest passions are travelling and all kinds of art.
When working with children, I aim to develop their natural openness and curiosity for the surrounding world. I follow the children, without imposing a single, correct way to act on them – instead, I focus on their independence. I approach every child individually, adapting my education attempts to their needs.
Working with the children creates new challenges for me every day. I will do everything I can for the time spent in the Green Kindergarten to be an intellectual and emotional adventure for the children.